Jdi na obsah Jdi na menu
 

GO motoru čz 250/455 - oprava, úprava

Na dalším motoru čz 250/455 který se dostává na můj operační stůl bude poněkud více práce. Jak jde již dobře vidět, výstup z převodovky má své za sebou, a tak bude potřeba oprava bloku tekutým kovem a montáží gufera do opraveného uložení. Gufero v motoru nebylo, a utěsnění provádělo jednostranně kryté ložisko. Motor je jinak v celkem dobrém stavu, pokud opomenu zapalování a neuvěřitelným způsobem zničené drážky pro povolení šroubů. Vnitřní díly motoru po neuvěřitelně náročném povolení všech šroubů vypadají hezky. Jen píst, je po stránce zámků a sražených hran kroužků o kanály KO. Motor byl navíc ježdění buď zcela bez filtru, nebo se špatným filtrem sání, protože nečistoty na stěnách klikové skříně o tom vypovídaly.Po demontáži ložisek jsem bohužel objevil katastrofu. Systému upevnění ložisek v boku motoru jsou ledajaké a jejich funkčnost bývá někdy opravdu vysoká. Na tomto motoru bylo použito bodování ložisek, při čemž při montáži dojde k úplné devastaci uložení výstupky na vnějším kroužku ložiska. Do takového uložení již nejde ložisko ani přilepit, a tak zde musíme uložení nahradit novým. Motor projde kompletní generální opravou, která nebude zahrnovat leštění a čištění, místo něj bylo zažádáno o úpravu kanálů ve válci. Motor by tedy měl dosáhnout zhruba nějakých 15 HP výkonu. U motoru také byla zvýšena spodní komprese.